BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Friday, July 8, 2011

lagu,lagu,lagu..

tukar lagu lg..heee..
maha melihat >> tahajjud cinta >> aku dan mimpi..

sbnrnya, sy nk plh lagu yg ceria2 sket..dgr punya dgr punya dgr, terjumpa plak lagu yg mmg sy minat sejak citer 'MERAH PUTIH' kuar kat tv3..

'oit, jujur je la'
'nk jujur pe??'
'gtau je la kebenaran'
'pe nyer?'
'gtau je la yg ko mmg bdk jiwang'
'ha???'

k3...sbnrnya, sy mmg ske dgr muzik yg 'slow' mcm ni..sbb?? ntah la..mungkin msk ngn jiwa kot..sy bkn bdk jiwang k..tp sy mengaku, mungkin..mungkin sy ni ati lembut kot..kdg2 tu sy plh lagu yg liriknya memikat jiwa..puitis..brlah berseni..tu namanya CITARASA..sy xmemlih artis pn..ikut sedap telinga sy la..kn?? sbb tu namanya halwa telinga..

'lirik yg puitis??woa..ingt spe time dgr lagu ni?'
'nk ingt spe plak??'
'ye la...dgr lagu mst terbayang2 kan?'
'terbayang spe plak?'
'bf??seseorang yg spesel?'
'mmg istimewa pn..'
'sape?'
'ALLAH'
'??'

caya x??kdg2 lagu ni leh mendakwahkan kita..dan xsemestinya nasyid je.. tu bergantung kpd pemikiran kita la.. meh sy terjemah lagu ni mengikut pendapat sy k..


"Tidak ku menduga, Ini saat yang ku tunggu,kamu, Yang selama ini, Kau hadir dalam mimpiku, Hilangkan sunyi"

sbnrnya idup ni kan mencari kebahagian..kebahagiaan dtg dr cinta..n cinta yg hakiki..nyalah cinta Allah semata2..dgn wujudnya cinta kpd Allah, manusia xkn sunyi lg..

"Berdiri aku,tak lagi jauh, Mengapa deras degupan jantungku"

smkn lama, spatutnya smkn dkt ati kpd Allah..sbb hipotesisnya : smkn lama hidup, smkn dkt kematian..debaran menanti ari kematian...ingat! mati itu pasti...

"Mungkinkah aku, Mencintaimu sepenuh hatiku, Ku harapkanmu, Menyayangiku seperti aku teman hidupmu"

harapan sume org nkkn keredhaan Allah..tul kan? sbb tujuan utama kita kat dunia ni pn adalah 'AMAL MAKRUF NAHI MUNKAR'..sblm mngharap syg Allah, ati perlulah cintakan Allah dlu..

"Semakin hampir waktu, Untuk daku bertemumu, Semakin aku rindu, Yang aku simpan selalu,, Semakin dekat aku, Sedarku dari lamunan, Hanya aku dan mimpi, Cinta tak pernah ada"

mmg ptt pn ati merindui, menyayangi Allah...para Syuhadah yg syahid tu xpnah takut tuk mati syahid sbb dy yakin dgn janji Allah..dunia ni kan hanyalah persinggahan.. sume akn kembali ke sana.. apabila sedar, brlah tau, yg ati ni xsepenuhnya cinta..so,perlulah berusaha mencari cinta itu..

 

JOM..sme2 mereliasasikan mimpi..mencari cinta...hee..
p/s : cinta Allah k :)