BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, July 4, 2011

menyesal..

prnah dgr lagu ni : beribu sesalan..ni lagu ost Annisa kat Tv3..nk dgr x bicara logik akal??
perlu ke menyesal?
perlu ke?

sy nk plh jwpn xperlu..xperlu menyesal..XPERLU..
SBB??krn apa??
(pendapat semata2 tau)

pd pndpt sy, bertemu adalah kesempatan.. itu adalah takdir..pnah ke kita meminta 1 pertemuan yg pastinya akn berakhir dgn perpisahan??tiada sesiapa di dunia ini inginkan jalan hidup yg berliku..semua inginkan kegembiraan, idamkan kebahagiaan..kalo terjadinya perpisahan, sedarlah mmg itu akhrinya sebuah pertemuan..bkn atas 1 kesalahan...umpama akhirnya hidup dgn mati..umpama akhirnya muda dgn tua..

lg??ia berdasarkan ikatan..kalo stakat menyayangi tanpa ikatan yg sah dgn bkn muhrim, mmg la kna putuskan..isy..pnah dgr citer sekuntum 'cinta' pengantin syurga? erm..Allah temukan sepasang kekasih di syurga setelah mrk xbley bersatu di dunia..ni kes pyh sket..sbb tu telah diriwayatkan 1 hadis; "barang siapa yg jatuh cinta, lalu ia memendam perasaan cintanya, kemudian ia mati krn kerinduan & kecintaanya itu, mk ia mati dlm keadaan syahid"..SYAHID??ingt mudah ke nk dpt syahid??

lg?krn relakan perpisahan itu demi cinta..anda yakin takdir anda??kan da dijanjikan setiap yg dilepaskan demi Allah, ia akn diganti dgn sesuatu yg lbh baik..jika yg sedia ada adalaha terbaik, percayalah ia akn kembali kpd kita..

ajarlah dri ini utk meredhai..sesungguhnya Allah ajarkan membawa jiwa menghadapNya..

bkn mudah utk menanti..sbb penantian itu amat sukar...tp xblh ke kita tabah sket tuk memahami erti kehidupan?bila bahagia itu perlu didefinasikan..

hayati lirik ni..you.nur jannah alia.youtube..